CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, February 8, 2011

Kekasih Teragung Saya...:))

Mata tak dapat nk lelap... Even badan teramat laaa penat dan letih.. Adeh.. mcm mna nie ek... klau menaip pon besh gak nie.. hehehehe.. jum2.. sebenarnya, sy ada terbaca pasal sesuatu.. huhuhu.. saya bersetuju dgn tindakan ibu2 suri rumah tangga ni yg masih ingin mahu belajar mengaji Al-Quran.. Syukur alhamdulillah... saya amat berbangga dengan mereka...
Sebenarnya kn..  masih ramai yg di luar sana yang masih tak tahu membaca Al-Quran... even dah ada anak ramai.. masih tak kenal alif, ba, ta.. tapi syukur alhamdulillah, Allah bukakan pintu hati mereka untuk mereka belajar, membaca dan mengenali al-Quran... syukur ya Allah di atas kurniaan-Mu ini..

Sy rasa bersyukur sangat2 sb saya tahu membaca al-Quran, jutaan terima kasih buat mak yg tak jemu2 ajar saya masa sy kecik2 dulu... kena rotan wooooo kalau salah baca.... hehehehehe... sakit tu... cuma kdg2 sy alpa, sy sibuk menelaah hal duniawi sdgkan sy lupa apa yg lebih penting... begitulah manusia biasa mcm sy nie... dunia ni kan hanya persinggahan utk ke alam yg kekal abadi di sana... kena sediakan bekal secukupnya.... *terima kasih atas peringatan itu.. 

owh ya, berbalik pada hal td... sy terfikir, mcmana diorg solat, dan bagaimana dgn anak2? Nauzubillah.... tak baik menghakimi.. tp ini penting kerana, tajwid bacaan wajib betul.. kalau tak, lain makna jdnya... ada satu cerita tu, ustazah tu ckp, jgn malu2 nak belajar.... in fact ada sorang engineer nie, lelaki laaaa... die masuk kelas belajar sb die ckp die malu kat anak2 die... anak die cakap, papa tak pandai baca al-Quran... alhamdulillah... Allah kurniakan die seorang anak untuk membuka pintu hati die utk belajar... sgt penting utk kita tahu membaca Al-Quran... saya bangga dgn mereka semua... opss..sbnrnya, kita bukan kena tahu membaca sahaja, tp, maknanya pon kita kena tahu dan phm jgk.. 

owh, chanteknyer kamoo wahai incik bungaa... i like.. hoho..:))


saya pon tidak sempurna mana..
malah, jauh sekali untuk menjadi “wanita cantik” itu..
saya belum mampu...
terima kasih buat mereka yg sentiasa mendoakan saya,
kerana doa itu, saya masih lagi berdiri di sini..
jutaan terima kasih buat bonda dan ayahnda yg tercinta..
yang telah melahirkan, serta tak pernah jemu mendidik saya,
menegur saya,
membelai saya,
dengan cara yg terbaik..
semoga bonda dan ayahnda bahagia abadi di sana, insyaAllah..
dan saya juga mahu terus belajar,
dan terus belajar mengenali kekasih teragung saya...
kerana Dia tak pernah tinggalkan saya,
walaupun sekejap....:))

No comments:

Post a Comment